فروش کاشی سنتی یزد در طرح های تزیینی به صورت ویژه

کاشی سنتی یزد مواد ساخته دست بشر با خاک رس به عنوان ماده اولیه است که از زمان های قدیم برای پوشش کف دیوارها و همچنین برای تزئین استفاده می شود و یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی می باشد. در این بین کاشی سنتی یزد در طرح های تزیینی متنوع و زیبا از قدیم تا امروز طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد در نمای بیرونی و پوشش داخلی از این کاشی ها استفاده می کنند و از بازار فروش پررونقی برخوردار است. مجموعه ما در زمینه فروش کاشی سنتی یزد در طرح های تزیینی به صورت ویژه فعالیت می کند.

فروش  ویژه کاشی سنتی یزد

فروش  ویژه کاشی سنتی یزد

کاشی های سنتی محبوب هستند و اغلب در انواع مدرن داخلی استفاده می شوند. عناصر سرامیکی روشن به ویژه برای تزئین شومینه آشپزخانه یا حمام مناسب به نظر می رند اما می توانید کاربردهای دیگری برای کاشی ها پیدا کنید. غالباً کاشی های رنگ شده کاملاً جذاب هستند آنها در محیط داخلی به طور قابل توجهی برجسته می شوند بنابراین طراحی اتاق با چنین دکوراسیونی باید با دقت فکر شود.

کاشی سنتی یزد به دلیل طرح های زیبا و متنوعی که دارد امروزه در بسیاری از فضاهای داخلی و نماهای بیرونی استفاده می شود. این کاشی ها علاوه بر تنوع از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و با استفاده از مجهزترین و پیشرفته ترین خط تولید تولید می شود و از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تولید آن استفاده می شود.

مجموعه ما در زمینه فروش کاشی یزد فعالیت می کند و این کاشی های زیبا و متنوع را در بالاترین کیفیت با قیمت مناسب و منصفانه ارائه می دهد. برای خرید می توانید با مشاوران مجموعه ما در ارتباط باشید.

طرح های کاشی سنتی یزد

طرح های کاشی سنتی یزد

ناشناخته است که انسان برای اولین بار چه زمانی از کاشی و سرامیک استفاده کرد. سطوح سنگ فرش شده با کاشی های سرامیکی در اهرام در بابل باستان با نقاشی ها و رنگ های پیچیده و در سرتاسر شهرهای یونان و روم باستان یافت شده است.

در قرون وسطی در کشورهای اسلامی عمدتاً در ایران و سوریه با تزیینات استادانه بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند. فاتحان مور اسپانیا اولین کسانی بودند که آنها را آوردند و در اروپا پخش کردند. به طور کلی آنها ابتدا در اسپانیا پرتغال و ایتالیا و امروزه تقریباً در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند.در قرن 15 کاشی با مرکز تولید در سویل به بریتانیا و ایتالیا صادر شد.

در ایتالیا ساختمان های تزئین شده با سرامیک سویل هنوز در ناپل و جنوا حفظ می شوند. در سال 1840 استفاده گسترده آنها در سنگفرش کف خانه ها در جنوب اسپانیا با مرکز تولید آنها در اندلس ذکر شده است و برای اولین بار از روش مکانیکی استفاده شد. در سال 1888 آنها در نمایشگاه بین المللی بارسلون ارائه شدند.

در سال 1980 یک روش جدید تولید و پخت در ایتالیا ظاهر شد به نام monocotura که انقلابی در این زمینه ایجاد کرد. با این روش خاک رس و ماسه با هم پخته می‌شوند و زمان آماده‌سازی را کاهش داده و دوام آن‌ها را بیشتر می‌کنند. همچنین هزینه تولید و ساخت کاهش یافت و امکان فروش آنها با قیمت های مقرون به صرفه تری فراهم شد.

اولین کاشی‌ها با دست نقاشی می‌شدند از گل ساخته می‌شدند و در آفتاب پخته می‌شدند یا در آتش می‌پختند و همچنین با دست برش می‌دادند.استفاده از کاشی‌های سرامیکی با نقوش گل‌های هندسی یا انتزاعی در رنگ‌های تک رنگ و هماهنگ مدرن‌تر از همیشه تلقی می‌شود زیرا ترکیب آن‌ها با مصالح سنتی و جدید (ملات سیمان چوب) نتایج عالی زیبایی‌شناسی بالا و سبکی بی‌نظیر در فضاهای داخلی ایجاد می کنند. در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و اروپا کاشی یزد طرفداران بسیار زیادی در بازار فروش دارد.

طرح های کاشی سنتی یزد

طرح های کاشی سنتی یزد

ماده اولیه امروزی خاک رس است که در دمای بالا پخته می شود و خاک رس مایع رنگ آمیزی آن و تمامی ساخت آنها به صورت مکانیکی انجام می شود. امروزه به روش زیر ساخته می شوند ابتدا مواد را به صورت مایع در قالب ریخته و خشک می کنند سپس روکش می کنند و در کوره هایی قرار می دهند که در دمای 2000 درجه به بالا پخته می شوند.

کاشی‌هایی که انتخاب می‌کنید نباید دارای نقطه منافذ یا ترک باشند زیرا این کار کارایی آنها را کاهش می‌دهد. هنگام نصب کاشی ها باید به درز انبساط توجه ویژه ای داشت زیرا این ماده نیز تعیین کننده میزان جذب انقباضات و انبساط ها از تغییرات دما است.دکوراسیون داخلی با کاشی از قدیم الایام مورد استفاده بوده است.

کاشی های سفالی منقوش با تصاویر برجسته بخش مهمی از هنرهای تزئینی در بسیاری از کشورهای اروپایی و خاورمیانه است. حالا تزیین خانه به این شکل دوباره مد شده است. کاشی های تزئینی در فضای داخلی دارای ویژگی های طراحی مشخصه زیر هستند بیشتر اوقات کاشی های مدرن با تزئینات سنتی تزئین می شوند.

در همان زمان در کشورهای مختلف عناصر الگوها نقش برجسته و رنگ ها به طور قابل توجهی متفاوت بودند بنابراین می توانید کاشی بسیار متفاوتی را پیدا کنید که تقریباً برای هر فضای داخلی مناسب است. اغلب از کاشی ها برای تزئین شومینه طاقچه پنجره آشپزخانه و حمام در خانه های روستایی در فضای داخلی کلاسیک و نئوکلاسیک در مبلمان پرووانسال و هنر نو استفاده می شود. حتی در ترکیب با عناصر مبلمان مدرن و تزئینات غیر معمول مدرن کاشی ها با تزئینات سنتی خوب به نظر می رسند اگر به التقاط در فضای داخلی اهمیت می دهید این راه حل مناسب است.

اکنون کاشی ها نیز با الگوهای انتزاعی مدرن ساخته می شوند تعداد آنها بسیار کمتر است اما گزینه های مشابهی را می توان یافت. اغلب کاشی های مدرن رنگ آمیزی ندارند و به یک رنگ نقاشی می شوند. در عین حال یک الگوی برجسته جالب روی آنها ساخته می شود. چنین مدل هایی برای فضای داخلی مدرن با طراحی لاکونیک عالی هستند.

بر خلاف اشیاء نقاشی شده آنها در یک فضای داخلی مینیمالیستی خیلی متنوع نخواهند بود اما به شما اجازه می دهند تا از دکوراسیون معمولی لذت ببرید. در فضای داخلی سنتی کاشی ها می توانند کل درگاه شومینه یا کل دیوار آشپزخانه را بپوشانند. کاشی ها اغلب با کاشی های سرامیکی معمولی ترکیب می شوند براق یا مات با یک رنگ. امروزه بسیاری از افراد برای نمای بیرون و دکوراسیون داخلی از کاشی های سنتی یزد که از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند استفاده می کنند و نمای بسیار زیبایی به محیط می بخشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *