کاشی بین کابینتی دودی

یکی از مواردی که در جذابیت دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی دارد کاشی بین کابینتی است که فضای خالی میان دو کابینت را می پوشاند.

کاشی بین کابینتی دودی

کاشی بین کابینتی دودی

کاشی های بین کابینتی یکی از عناصر زیبا سازی آشپزخانه می باشند به طوری که دقت در انتخاب آن می تواند فضای قلب خانه را شبیه به آشپزخانه های بنا های لوکس و مجلل تبدیل کند و بر زیبایی دکوراسیون و دیزاین قسمت های عمومی خانه بیافزاید. امروزه به دلیل آن که آشپزخانه به طور کامل از دیگر قسمت های خانه جدا نشده است و در دیدرس افراد حاضر در سالن خانه است متریالی که در پوشش دیوار ها و فضای بین کابینت ها انتخاب می شود بسیار مهم است. مصالح مختلفی برای پوشش دیوار های آشپزخانه وجود دارد اما کاشی از آن دسته مصالحی است که استفاده از آن به دلیل مزایای بی شماری که دارد دارای قدمتی طولانی است و از دیر باز تا به اکنون به عنوان دیوار پوش آشپزخانه به کار برده می شود. خوب است بدانید که کاشی بین کابینتی با کاشی مورد استفاده در دیوار ها متفاوت است و همان طور که از نامش پیدا است در فضای خالی میان کابینت ها پشت سینک ظرف شویی بالای اجاق گاز و… به کار برده می شود. کاشی های بین کابینتی فقط جنبه دکوراتیو و آنتیک ندارند بلکه به سبب ویژگی های منحصر به فردی که دارا می باشند استفاده از آن ها در نقاط یاد شده ضروری است زیرا این نقاط در معرض آلودگی زیادی قرار دارند.

کاشی بین کابینتی دودی

 

انواع طرح های کاشی بین کابینتی دودی

کاشی های بین کابینتی در انواع طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند به گونه ای که دست خریدار در انتخاب آن ها باز است و همچنین در ابعاد مختلفی برش می خورند که هر یک از آن ها تاثیر به خصوصی در نمای آشپزخانه می گذارند. برای مثال استفاده از کاشی هایی که عمودی هستند و ارتفاع آن ها بیشتر از طولشان است در آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند موجب بلند تر دیده شدن سقف می شود و کاشی هایی که عریض و افقی هستند موجب عریض تر دیده شدن آشپزخانه های کوچک می شوند.

همان طور که گفته شد کاشی های بین کابینتی در رنگ ها و انواع مختلفی از جمله کاشی نمای سنگ مرمر چینی سرامیک سنگ طبیعی و رنگ هایی نظیر مشکی دودی سفید آبی قهوه ای ابر و بادی و… تولید می شوند. یکی از رنگ های پر طرفدار کاشی بین کابینتی که بسیار مورد توجه معماران و طراحان داخلی است رنگ دودی می باشد که اغلب با دیزاین خانه و آشپزخانه همخوانی دارد و یک هارمونی جذاب ایجاد می کند. یکی از مواردی که این رنگ کاشی را جذاب تر می کند این است که دارای طرح های گوناگونی است به طوری که برای هر نوع دکوراسیون و طراحی ای چندین گزینه خارق العاده و چشم نواز وجود دارد و همچنین این کاشی به دو صورت مات و براق در بازار عرضه می شود کاشی بین کابینتی دودی باعث چندین برابر شدن زیبایی آشپزخانه و تنوع در طراحی آن می شود و چون مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش دارد و نسبت به آب نفوذناپذیر است از دوام بالایی برخوردار است و تا سالیان طولانی نیاز به تعویض نخواهد داشت. این کاشی به خصوص مزایایی دارد که باعث می شود لزوم استفاده از آن در آشپزخانه دو چندان شود که در ادامه با این مزایا بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع کاشی بین کابینتی دودی

 

مزایا کاشی بین کابینتی دودی

کاشی های بین کابینتی جنسی مشابه با کاشی های دیوار اشپزخانه دارد و نسبت به آن ها زیبایی و جلوه ای جذاب تر دارند اما نکته ای که وجود دارد این است که این کاشی تنها جنبه دکوراتیو و تزئینی ندارد و کاربرد آن فرا تر از طراحی و دیزاین است. این کاشی دودی رنگ به دلیل آن که در نقاطی استفاده می شود که در معرض ضربه و آسیب است از مقاومت بالایی بر خوردار است و چون در این نقاط بسیار در تماس با آلودگی ها است به گونه ای ساخته شده است که به راحتی آلوده نشود و فرآیند پاکسازی آن بسیار ساده باشد. این دیوارپوش به شیوه های مختلفی نصب می شود به طوری که بعضی از آن ها قابل تعویض و چسبی هستند که این باعث می شود نصب و استفاده از بسیار راحت باشد و نیاز به کندن کاشی های زیرین نباشد زیرا این سبک از کاشی بین کابینتی بر روی دیگر کاشی های سوار می شود. تنوعی که در طرح این رنگ کاشی وجود دارد بسیار زیاد است و این موضوع سبب می شود تا ما با انتخاب های بیشتری رو به رو باشیم و حتی دست ما را در استفاده ترکیبی از آن ها با دیگر طرح ها و رنگ ها باز می گذارد. کاشی های بین کابینتی دودی چون در معرض انواع مواد شیمیایی حرارت و… هستند از رنگ ثابتی برخوردار اند و در اثر شست و شو و پاکسازی رنگ خود را از دست نمی دهد که این موضوع سبب می شود نیاز به مرمت و باز سازی نداشته باشد. نکته ای که هنگام خرید این کاشی دکوراتیو باید به آن دقت شود این است که چون فضای آشپزخانه در خانه های امروزی کاملا در دیدرس است باید رنگ و طرحی انتخاب شود که با دکوراسیون سایر قسمت های خانه هم همخوانی داشته باشد. در صورتی که این همخوانی و هارمونی میان سالن خانه و آشپزخانه ایجاد نشود استفاده از گرام ترین و زیباترین کاشی بی فایده خواهد بود زیرا نه تنها زیبایی ایجاد نمی کند بلکه موجب شلوغی و… هم می شود.

مزایا کاشی بین کابینتی دودی

 

قیمت کاشی بین کابینتی دودی

قیمت این سبک کاشی با توجه به نوع مواد به کار رفته در آن متفاوت است اما اصلا نگران هزینه آن نباشید زیرا چون در مساحت کوچکی از آشپزخانه از آن استفاده می شود هزینه ی زیادی را با خود با همراه ندارد. عواملی که بر روی قیمت نهایی کاشی بین کابینتی دودی تاثیر می گذارد عبارت اند از کیفیت ابعاد ضخامت متریال مورد استفاده در آن کارخانه تولید کننده ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر اسید و گرما دوام و ماندگاری و… همان گونه که می دانید هرچه ابعاد کاشی بزرگ تر باشد و از کیفیت بالاتری بهره مند باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود همچنین نوع برند و کارخانه ای که آن را تولید می کند بر روی قیمت نهایی کاشی موثر است.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *