سرامیک کف اتاق پذیرایی ساختمان دارای ابعاد بزرگی هستند که سرامیک کف پذیرایی و مشخصات آن در اینجا توصیف می شود.

سرامیک کف اتاق پذیرایی

برای کف ساختمان، مصالح ساختمانی مختلفی با ابعاد و نحوه اتصال متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این مصالح شامل انواع سنگ مرمر، سنگ اسلب، پارکت، گرانیت، موزاییک، کاشی و سرامیک است.

هر یک از این متریال ها با توجه به میزان بودجه‌ ای که برای پوشش دادن کف ساختمان تخصیص داده می‌ شود، می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معمولاً استفاده از سنگ مرمریت و اسلب گران ترین گزینه به شمار می رود. حال آن که موزاییک ارزان ترین محصول است.

افزون بر این، برخی از مواد و مصالح ساختمانی که به آن اشاره شد دارای طرح های متنوع می باشند که می توان با صرف هزینه کمتر جلوه ای زیباتر به کف ساختمان با استفاده از این مصالح داد.

به عنوان نمونه، سرامیک هایی که در بازار مصالح ساختمانی و مراکز عرضه کننده کاشی و سرامیک موجود می باشند با طرح‌ های مختلفی به فروش می رسند.

این طرح ها عبارت است از:

۱. سرامیک با طرح سنگ مرمریت

۲. سرامیک با طرح سنگ برجسته

۳. سرامیک با طرح گرانیت

۴. سرامیک با طرح موزاییک

۵. سرامیک با طرح آجر

۶. سرامیک با طرح چوب

۷. سرامیک با طرح پارکت

طرح های متعدد و متنوعی که برای انواع سرامیک وجود دارد باعث می‌ شود تا افرادی که مثلاً قصد دارند کف سالن پذیرایی را با سنگ بپوشانند اما هزینه کمتری صرف کنند، بتوانند از سرامیک با طرح سنگ مرمر بهره جویند.

سرامیک کف در بازار داخلی

آنچه برای پوشش دادن کف اتاق پذیرایی حائز اهمیت است این است که ابعاد سرامیک هایی که برای این مکان انتخاب می شود به مراتب بزرگ تر از سایز و ابعاد سرامیک های سایر نقاط ساختمان است.

اخیراً از سرامیک های طرح جدید که رکتیفای شده هستند برای پوشش دهی کف سالن های پذیرایی و هال استفاده می‌ کنند.

این سرامیک ها فاقد بند کشی بوده، سطحی بسیار براق و صیقلی دارند و در طیف وسیعی از رنگ های تیره و روشن تولید و روانه بازار می شوند.

علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، لازم به ذکر است که سرامیک کف سالن پذیرایی هرقدر بزرگ تر و با ابعاد و سایز بیشتری باشد بهتر می‌ تواند کف سالن را بدون بندکشی جلوه دهد و آن را بپوشاند.

در واقع، سرامیک های جدید معمولاً به رنگ‌ های سفید، کرم، لیمویی و یا ترکیبی از این رنگ ها با رنگ طلایی هستند که انعکاس نور را دو چندان کرده و نمودی بسیار زیبا و چشمگیر به سالن های پذیرایی می بخشند.

یک مشخصه بارز سرامیک های جدیدی که در بازار وجود دارد و برای پوشش دادن کف مکان های بزرگ از جمله سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد این است که به ندرت دیده شده است این سرامیک ها دارای طرح برجسته و یا به رنگ تیره باشند.

همچنین، به ندرت این کالاها از نوع مات تولید می گردند. در واقع، این سه ویژگی مناسب استفاده برای سرامیک های کف اتاق های بزرگ از جمله اتاق پذیرایی نمی باشد.

معمولاً کارخانه ها و برندهای بسیار معتبر و صاحب نام برای تولید سرامیک مناسب این مکان ها از متریال و ترکیباتی استفاده می‌ کنند که سرامیک را دارای چنین ویژگی هایی نماید:

۱) ضد خش و ضد ضربه باشد،

۲) قابلیت شست و شوی آسان و سریع و لکه بری راحت از سطح آن وجود داشته باشد،

۳) مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب باشد.

سرامیک هایی که دارای این ویژگی ها هستند، سرامیک های درجه یک، مرغوب و با کیفیت به شمار می روند که نه تنها در سراسر کشور توزیع می شوند و مورد استقبال فراوانی خصوصاً برای ساختمان های لوکس و آپارتمان های مدرن به شمار می روند، بلکه صادراتی نیز به حساب می آیند.

بخش بعدی این مقاله به بررسی و توصیف انواع سرامیک هایی می پردازد که برای کف خانه به طور کلی مورد استفاده واقع می شوند.

سرامیک کف خانه

زمانی که سخن از سرامیک کف خانه به میان می‌ آید، مقصود صرفاً سرامیک هایی که در بخش پیشین به آن اشاره کردیم نیست.

بلکه منظور سرامیک هایی است که به طور کلی در اقصی نقاط مختلف یک خانه که معمولاً خانه ویلایی به شمار می رود به کار برده می شوند.

خانه های ویلایی به دلیل آن که یک بخشی غیر سر پوشیده به نام حیاط دارند نیز نیاز به کفپوش هایی دارند که این نقطه از ساختمان را پوشش دهد.

امروزه برای پوشش دادن کف حیاط و نقاطی نظیر آن از انواع سرامیک های سنگ برجسته و سرامیک هایی که به صورت گرد و یا نیم دایره چیده شده و جلوه ای این چنینی دارند استفاده می شود.

این سرامیک ها اغلب شباهت زیادی به انواع موزاییک دارند اما تفاوت آنها با موزاییک در رنگ بندی و ابعاد و همچنین برجستگی سطوح آنها می‌ باشد.

از دیگر نقاط ساختمان سرامیک در آن به کار می‌ رود آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام است که مکان های مرطوب هر ساختمانی از جمله خانه و آپارتمان محسوب می شوند.

این مکان ها سرامیک هایی دارند که ابعاد آن ها به مراتب کوچک تر از ابعاد سرامیک های اتاق پذیرایی است.

اما رنگ بندی و طرح و تنوع آنها اگر بیشتر از رنگ و تنوع سرامیک اتاق پذیرایی نباشد از آن کمتر هم نیست.

به عنوان نمونه، سرامیک کف آشپزخانه می تواند طرح چوب یا پارکت نیز باشد.

بنابراین، رنگ های قهوه ای، دارچینی و آجری نیز ممکن است برای آن در نظر گرفته شود.

به علاوه، در آشپزخانه به دلیل وجود فضایی که میان کابینت های دیواری و زمینی قرار دارد سرامیک هایی به عنوان سرامیک بین کابینتی نیز قابل استفاده می باشد.

این سرامیک ها معمولاً از حیث طرح و مدل و همچنین رنگ بندی متفاوت از سرامیک هایی هستند که سایر نقاط آشپزخانه را می پوشاند.

بهترین و با کیفیت ترین سرامیکی که در بازار برای هر مکانی از هر ساختمانی وجود دارد سرامیکی است که ضد ضربه باشد، ضد خش باشد، در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد، میزان اصطکاک و تخلخل آن استاندارد باشد و از قیمتی بسیار مناسب برخوردار باشد.

چنین سرامیکی را می توانید از فروشگاه ما تهیه نمایید.

محصولات ما به علت صادراتی بودن با ضمانت به مشتری تحویل داده می‌شوند و محصولاتی هستند که همواره مورد استقبال خریداران داخلی و خارجی قرار گرفته اند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *